class technical English learners in aviation
technologist Professor
Yoao Salazar
• English
class is designed for teenager and Young adults that take students
of beginning level. It integrates the four skills of speaking, listening
and Reading and writing. The teacher Joao Salazar puts emphasis on using grammar in communicative
actives. The humor help make the learning process enjoyable.
Features
• A
task based project, which ends every point, calling on students
to use what they have learned
• Grammar reference charts
• Grammar reference charts
PEDAGOGICAL SCRIPT
Topic: English learning
General Competence:
Understand text in English in oral and writing way.
Learning outcomes:
1. Communicate in simple and usual conversations that require simple and direct interchange in general English.
Cognitive outcomes:
First step: The teacher introduce him. Name and the city she/he comes from
Introducing yourself.
In pairs ask each other his-her name and the city where you come from.
Change the pair and in group of three people introduce your first classmate.
Progressively the teacher add new information to the activity in order to complete a simple presentation for each student to learn how be able to introduce him/herself and anyone that belongs to the group.
Affective outcome:
Identify Personal likes and dislikes
The teacher brings different images related to music and describe in a simple language what kind of music does he/she like.
What is your favorite music?
The teacher ask each student about it and complement the student’s participation.
Psychomotor outcome
Do mimics to perform their favorite music.
The teacher random choose or ask for someone participation to take from a bag a piece of paper with a name of a kind of music. The student mimics and the group guess .
Warm up: 45 min.
Practice: 2 Hour
Assignment: 40min
Assessment: 40 min
Closing: 10 min.
Teaching methods:
Modeling braing storming cooperative learning and role play
OBSERVATION CLASS
El profesor
Joao Salazar fue un proceso abierto con este proceso de
observar clase, mientras que otros docentes les solicite el espacio
para observar clase sus respuestas fueron: yo te aviso cuando
pueda. Con el profesor Joao, yo le solicite la clase y de forma
inmediata me dijo que día y que hora podía estar en una
de sus clases
Al iniciar su
clase comenzó la hora es decir fue puntual entro saludando a los
aprendices de forma muy amable en ingles y español, los aprendices
correspondieron al saludo de forma muy amigable. Luego inicio
explicando las razones por la cual yo estaría en
su salón de clase observando, entonces note que los
aprendices se ubicaron en sus sillas uno que otro que no estaba en su
puesto y los que estaban hablando hicieron silencio pero se les veía muy
motivado para atender la clase.
El
profesor en todo momento tenia dominio del tema le motivaba a sus
aprendices a participar en la actividad, había mucha risa entre los
aprendices, pero por ser una clase sobre un nuevo idioma también se
puedo notar que algunos estudiantes se tensionan pues deben estar
atento en todo el proceso de enseñanza aprendizaje pues en la clase el
estudiante debe participar y se quiere hacerlo no debe perder su atención en distractores
el
docente usa algunas fichas didáctica, trata de hacer entender lo que
explica en ingles por medio de imágenes y le pronuncia una y otra
ves les habla sobre los gustos de la música
pues previamente habían realizada actividades
de presentación personal. Luego la clase se vuelve muy divertida
porque los aprendices imitan algunos cantantes. El docente
revisa tareas que había dejado en clase anteriores y habla con los estudiantes
de forma individual pero que todo el curso puede escuchar la conversación.
Luego
el profesor concluye les recuerda el vocabulario aprendido y les recalca que
practiquen y les deja una tarea para la próxima clase
OBSERVATION CLASS
OBSERVATION CLASS
No hay comentarios:
Publicar un comentario